середу, 30 березня 2016 р.

Використання ІКТ на уроках мистецтва

Фірс Надія Іванівна - вчитель початкових класів 
Ми живемо в світі медіа – де розширюються системи масових комунікацій, "інформаційного" вибуху. Відповідно, мета освіти - формування "особистості, здатної читати, аналізувати, оцінювати медіа текст, займатися медіа творчістю, засвоювати нові знання за допомогою медіа". Тому використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної освіти.
        Робота з мультимедійними посібниками дає мені  можливість урізноманітнити форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо-та відеоматеріалу.   
   Саме використання  ІКТ  дає  нам можливість  змінити  зміст  освіти  та сприяє :
·        кращому  сприйняттю й  засвоєнню  дітьми  навчального  матеріалу;
·        зростанню  інтересу  до  пізнання;
·        індивідуалізацію  навчання;
·        розвитку  творчих  здібностей  учнів;
·        скороченню  видів  роботи, що стомлюють дітей;
·        використанню  різних  аудіовізуальних  засобів (музики, графіки, анімації) для  збагачення  змісту  і  посилення  мотивації  навчання;
·        більш  динамічній  подачі  матеріалу;
·        формуванню  в  учнів адекватної самооцінки  та  створенню  умов  для  самостійної  роботи;
·        засвоєння  і учнями, і учителями  нових  важливих  знань, умінь, навичок.
    До того ж  ІКТ  використовують  в усіх видах  урочної  й позаурочної  діяльності, починаючи з 1-х класів, при  цьому розширюючи  можливості  навчально-виховного процесу, забезпечуючи  нові шляхи подачі  інформації, даючи  можливість для  випробовування  власних  ідей  і  проектів,  для вивчення й  викладання  предметів  у початкових  класах.
     Найпростішою  й  найпоширенішою  на сьогодні програмою, яка допомагає  вчителю урізноманітнити  урок, є прикладна програма  Power  Point. Як показує практика, використовувати  комп’ютерні  презентації  можна на уроках будь-якого  типу (урок  вивчення  нового  матеріалу, урок закріплення  знань, умінь, навичок; урок контролю знань,умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок; комбінований  урок). Головне, щоб поданий  матеріал  відповідав  принципам  науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає  дидактичній  меті.  
     Під час розгляду картин, малюнків, схем  можна   використовувати  презентації на уроках мистецтва . Наприклад, у 2 класі при вивчені теми «Падолист» потрібно було дітям створити декоративну композицію з осіннього листя то цій роботі передувала робота з картиною.  Розглядаючи  репродукцію картини І. І. Левітана «Золота осінь»  проводиться   бесіда за картиною:  
-   Яке загальне враження від пейзажу – смутне або радісне?
- Чи доводилося вам спостерігати під час екскурсії щось подібне?
- Які почуття, бажання народжує у вас пейзаж?
 - Який, по-вашому, задум художника?
- Про що ця картина?
- Чому вона названа «Золота осінь»?
- Коли ліс буває таким, яким він зображений на картині Левітана, – на початку осені або наприкінці, у суху або дощову погоду?
- Чи всі дерева восени одягаються в золотаві листи? Назвіть, які дерева взимку залишаються зеленими. Покажіть їх на картині
- Чи прямо тече ріка або міняє свій напрямок? Чому вона стає світло-блакитною? -  - Чи розрізняється кольори неба на передньому й задньому плані?
-  Що видно на високому березі?
 - Чому селянські будиночки такі маленькі?
 Після аналізу картини вчитель обов’язково робить якби висновок,  говорячи про   задум художника й шляхи його втілення.
      Звичайно осінь – час зів’янення природи – викликає почуття суму й туги. Але якщо на якийсь строк з’являється почуття бадьорості, життєрадісний настрій. Зачарування вогненно-золотавої й багряної квіток на картині «Золота осінь» заворожує нас. Ми відчуваємо прозоре, підбадьорливе повітря. Художник дає нам можливість відчути красу життя, принадність осені в повній її силі, у золотому сяйві тихого сонячного дня.
       Багатством своїх фарб осінь залучала до себе увагу великого російського композитора Петра Ілліча Чайковського, що в 1876 році написав музичний альбом «Пори року». Послухайте одну з музичних п’єс. «Вересень. Полювання»    
- Що ви уявляєте собі, коли слухаєте музику?
- Що загального між враженням, отриманим від картини Левітана, і враженням, отриманим від музики Чайковського? Після такої роботи учні сідають за створення композиції. Одна група цю роботу виконує на комп’ютерах, а інша малює осіннє листя фарбами.
        Інформаційні технології на уроках як образотворчого мистецтва так і  музичного мистецтва є тим інструментом, який дозволяє вчителю якісно змінити методи та форми  своєї роботи, повніше зберегти і розвинути індивідуальні здібності  учнів, підсилити міжпредметні зв'язки у навчанні, постійно динамічно оновлювати навчальний процес.
    Використовуючи відео - та аудіотехніку, комп'ютер, інші мультимедійні засоби, мережу Інтернет  розкриває широкі можливості для творчості, втілення своїх ідей. Це і сучасне якісне звучання фонограми, можливість самостійно створювати мелодію.
         Використання комп'ютера можливо в таких направленнях:
-         слухання та аналіз музичних творів;
-         написання музики;
-         вивчення історії та теорії музичного матеріалу, який  одночасно подається  у вигляді тексту, аудіо звучання, відео зображення;
-         складання ігрових музичних програм;
-         робота  в мережі Інтернет.

      ІКТ дає можливість учням удосконалюватися і самоактуалізуваться, вчитель - вже лише помічник учнів, що дає можливість повною мірою проявляти і розвивати їх потенціал.  Підсумовуючи вище сказане можна зробити такі висновки щодо ефективності викладання музичного та образотворчого мистецтва за інтегрованим курсом «Мистецтво». Далі вашій увазі пропонується декілька конспектів уроків з інтегрованого курсу «Мистецтво», де на уроках використовуються інформаційно-комунікаційні технології

1 коментар:

  1. Стаття заслуговує уваги, адже використання ІКТ в сучасному житті досить важливе!

    ВідповістиВидалити