Фірс Надія Іванівна - вчитель початкових класів
Ми живемо в світі
медіа – де розширюються системи масових комунікацій, "інформаційного"
вибуху. Відповідно, мета освіти - формування "особистості, здатної читати,
аналізувати, оцінювати медіа текст, займатися медіа творчістю, засвоювати нові
знання за допомогою медіа". Тому використання інформаційно-комунікаційних
технологій (ІКТ) в навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної освіти.
Робота з мультимедійними посібниками
дає мені можливість урізноманітнити
форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного,
статистичного, методичного, а також аудіо-та відеоматеріалу.
Саме
використання ІКТ дає
нам можливість змінити зміст
освіти та сприяє :
·
кращому сприйняттю
й засвоєнню дітьми
навчального матеріалу;
·
зростанню
інтересу до пізнання;
·
індивідуалізацію
навчання;
·
розвитку творчих здібностей
учнів;
·
скороченню видів роботи, що стомлюють дітей;
·
використанню
різних аудіовізуальних засобів (музики, графіки, анімації) для збагачення
змісту і посилення
мотивації навчання;
·
більш динамічній подачі
матеріалу;
·
формуванню в учнів адекватної самооцінки та
створенню умов для
самостійної роботи;
·
засвоєння і учнями, і
учителями нових важливих
знань, умінь, навичок.
До того ж ІКТ використовують в усіх видах
урочної й позаурочної діяльності, починаючи з 1-х класів, при цьому розширюючи можливості
навчально-виховного процесу, забезпечуючи нові шляхи подачі інформації, даючи можливість для випробовування власних
ідей і проектів,
для вивчення й викладання предметів
у початкових класах.
Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою, яка допомагає вчителю урізноманітнити урок, є прикладна програма Power
Point. Як показує практика, використовувати комп’ютерні
презентації можна на уроках
будь-якого типу (урок вивчення
нового матеріалу, урок
закріплення знань, умінь, навичок; урок
контролю знань,умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок;
комбінований урок). Головне, щоб
поданий матеріал відповідав
принципам науковості, наочності,
був поданий в обсязі, що відповідає
дидактичній меті.
Під час розгляду картин, малюнків, схем
можна використовувати презентації на уроках мистецтва . Наприклад, у
2 класі при вивчені теми «Падолист» потрібно було дітям створити декоративну
композицію з осіннього листя то цій роботі передувала робота з картиною. Розглядаючи
репродукцію картини І. І. Левітана «Золота осінь» проводиться
бесіда за картиною:
-
Яке загальне враження від пейзажу
– смутне або радісне?
- Чи доводилося вам спостерігати під
час екскурсії щось подібне?
- Які почуття, бажання народжує у вас
пейзаж?
- Який, по-вашому, задум художника?
- Про що ця картина?
- Чому вона названа «Золота осінь»?
- Коли ліс буває таким, яким він
зображений на картині Левітана, – на початку осені або наприкінці, у суху або
дощову погоду?
- Чи всі дерева восени одягаються в
золотаві листи? Назвіть, які дерева взимку залишаються зеленими. Покажіть їх на
картині
- Чи прямо тече ріка або міняє свій
напрямок? Чому вона стає світло-блакитною? -
- Чи розрізняється кольори неба на передньому й задньому плані?
- Що видно на високому березі?
- Чому селянські будиночки такі маленькі?
Після
аналізу картини вчитель обов’язково робить якби висновок, говорячи про
задум художника й шляхи його втілення.
Звичайно осінь – час зів’янення природи – викликає почуття суму й туги.
Але якщо на якийсь строк з’являється почуття бадьорості, життєрадісний настрій.
Зачарування вогненно-золотавої й багряної квіток на картині «Золота осінь»
заворожує нас. Ми відчуваємо прозоре, підбадьорливе повітря. Художник дає нам
можливість відчути красу життя, принадність осені в повній її силі, у золотому
сяйві тихого сонячного дня.
Багатством своїх фарб осінь залучала до себе увагу великого російського
композитора Петра Ілліча Чайковського, що в 1876 році написав музичний альбом
«Пори року». Послухайте одну з музичних п’єс. «Вересень. Полювання»
- Що ви уявляєте собі, коли слухаєте
музику?
- Що загального між враженням,
отриманим від картини Левітана, і враженням, отриманим від музики Чайковського?
Після такої роботи учні сідають за створення композиції. Одна група цю роботу
виконує на комп’ютерах, а інша малює осіннє листя фарбами.
Інформаційні
технології на уроках як образотворчого мистецтва так і музичного мистецтва є тим інструментом, який
дозволяє вчителю якісно змінити методи та форми
своєї роботи, повніше зберегти і розвинути індивідуальні здібності учнів, підсилити міжпредметні зв'язки у
навчанні, постійно динамічно оновлювати навчальний процес.
Використовуючи відео - та аудіотехніку,
комп'ютер, інші мультимедійні засоби, мережу Інтернет розкриває широкі можливості для творчості,
втілення своїх ідей. Це і сучасне якісне звучання фонограми, можливість
самостійно створювати мелодію.
Використання комп'ютера можливо в таких
направленнях:
-
слухання та аналіз музичних творів;
-
написання музики;
-
вивчення історії та теорії музичного
матеріалу, який одночасно подається у вигляді тексту, аудіо звучання, відео
зображення;
-
складання ігрових музичних програм;
-
робота в мережі Інтернет.
ІКТ
дає можливість учням удосконалюватися і самоактуалізуваться, вчитель - вже лише
помічник учнів, що дає можливість повною мірою проявляти і розвивати їх
потенціал. Підсумовуючи вище сказане
можна зробити такі висновки щодо ефективності викладання музичного та
образотворчого мистецтва за інтегрованим курсом «Мистецтво». Далі вашій увазі
пропонується декілька конспектів уроків з інтегрованого курсу «Мистецтво», де
на уроках використовуються інформаційно-комунікаційні технології
Стаття заслуговує уваги, адже використання ІКТ в сучасному житті досить важливе!
ВідповістиВидалити