вівторок, 29 березня 2016 р.

Використання інноваційних технологій навчання на уроках інформатики.

Дмитренко Юрій Васильович – вчитель інформатики та математики 


Ні для кого не є секретом, що інтерес в учнівдо знань падає. Для успішного розв’язання цього питання всі ми намагаємося поєднувати в своїй роботі різні прийоми, методи та технології.
Особисто я на своїх уроках я застосовую різні технології. Ось приклади деяких з них.

Колективна технологія.
Дана технологіянавчання забезпечує організацію навчального процесу, за допомогою якої навчання здійснюється в процесі спілкування між учнями у групах. Група може складатися з двох і більше учнів, може бути однорідною або різнорідною, постійною і мобільною.
Наприклад, вивчення такої теми, як «Призначення й структура мережі Інтернет» проводжу, використовуючи роботу в групах. Перед вивченням теми учні розподіляються на групи, кожній з яких повідомляється різні теми. Групи отримують завдання розкрити решті учням свою тему. Методи, форми, засоби для цього учні обирають самостійно. Вони опрацьовують теоретичний матеріал, готують презентації, підбирають тестові завдання, які потім я використовую для перевірки рівня засвоєння даного матеріалу. Така організація навчального процесу забезпечує формування навичок проведення наукового дослідження, навички використання та опрацювання інформації з різних джерел

Технологію індивідуалізації процесу навчання.
Це організація навчального процесу, при якій вибір педагогічних засобів та темпу навчання враховує індивідуальні особливості учнів, рівень розвитку їх здібностей та сформованого досвіду. Прикладом технології індивідуалізації процесу навчання є проектний метод.
Проекти можуть бути:
ª особистісні, парні, групові (за кількістю учасників).
ª короткочасні, середньої тривалості, довготривалі (за часом проведення).
Короткочасні проекти використовую в межах одного уроку, наприклад, при вивченні теми «Основи створення компютерних публікацій», коли за обмежений час учні повинні створити буклет з певної теми та оформити його засобами MicrosoftPublisher.
Використання методу проектів сприяє розвитку індивідуальних здібностей та нахилів дитини, учить творчо мислити та інтелектуально вдосконалюватись. Він орієнтує учнів на самостійну, парну чи групову діяльність, при цьому реалізується творчий підхід до вирішення певної проблеми. Учень навчається самостійно планувати, організовувати й контролювати свої знання та дії.

Мультимедійні технології пов’язані із створенням мультимедіа-продуктів: електронних книг, енциклопедій, баз даних. У цих продуктах об’єднуються текстова, графічна, аудіо- та відеоінформація, анімація.
Сьогодні розроблені програми для підтримки навчання будь-якого предмету (математики, фізики, хімії, іноземних мов і т.д). При вивченні теми «Прикладне програмне забезпечення навчального призначення» ми розглядаємо такі програми.
Дуже широко використовую контролюючі програми для проведення комп’ютерного тестування, яке підвищує мотиваційну складову набуття учнями нових знань.
Практичний досвід використання систем тестування показав, що результати тестування стимулюють пізнавальну активність учнів. Перевагою тест-програм є абсолютна об’єктивність в оцінці знань.
Тестування дозволяє перевірити весь обсяг знань з теми за короткий термін часу. Учні знаходяться у рівних умовах, високим є рівень надійності, об’єктивності.
Комп’ютер значно розширює можливості подання інформації. Застосування графіки, кольору, звуку, інших засобів мультимедіа дозволяє відтворити не тільки запитання тесту, а його оформлення.
Але постійне використання тестування для контролю знань не є доцільним. Це призводить до того, що учні звикають до цієї форми контролю й через це не розвиваються. Крім того, тести не завжди враховують індивідуальні та психологічні якості учня.Тому тестування не може розглядатись як абсолютний, універсальний метод контролю.
Отже, відповідаючи на запитання, як, залишаючись в рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості. Значною мірою цього можна досягти, використовуючи сучасні інноваційні технології.

11 клас. Основи створення комп'ютерних публікацій

Немає коментарів:

Дописати коментар