середа, 30 березня 2016 р.

Використання інформаційних технологій на уроках географії

Демидова Наталія Сергіївна - вчитель географії


    Бути вчителем сьогодні – значить опанувати мистецтво створення особистості засобами свого предмета, особистості учня як людини нового типу з гнучким нестандартним мисленням, зі стійкою внутрішньою мотивацією, здатністю конструктивно розв’язувати проблеми, адекватно оцінювати ризики, приймати зважені рішення, з умінням самореалізації. Задача вчителя географії в цих умовах – формування у школярів географічної культури як частини загальної культури людини.
   На своїх уроках я широко використовую інформаційно – комунікаційні технології. Інформаційно – комунікаційні технології на уроці, я розглядаю як:
- один з найважливіших шляхів формування інформаційної та полікультурної компетентності учнів;
- інструмент дослідницької роботи;
- джерело додаткової, значної за обсягом інформації з предмета;
- як спосіб самоорганізації праці і самоосвіти;
- можливості реалізації особистісно орієнтованого підходу;
- уміння використовувати різні способи інтегрування інформації;
- образну, наочну форму подання матеріалу;
- підтримку активних методів навчання;
- можливість залучення до процесу активного навчання;
- можливість зробити навчання більш ефективним.
     Електронні засоби навчання дозволяють продемонструвати процеси або змоделювати явища, за якими не можливо спостерігати протягом одного уроку або які несуть небезпеку для здоров’я та життя людини. На допомогу приходять електронні засоби навчання, які позбавляють нас цієї небезпеки та дають змогу учням більш глибоко зрозуміти природу досліджуваного явища чи процесу.
     Так, під час вивчення теми «Магматизм» у 6 класі демонструю таке небезпечне явище, як виверження вулкану, за допомогою відео.
     А як не скористатися комп’юрними технологіями під час вивчення теми «Космос» в 5 класі? Можна здійснити уявну подорож у Всесвіті.
     Комп’ютер допоможе навчити учнів визначати місцезнаходження Полярної зірки, яку під час уроку ми не можемо спостерігати.
     А чи можливо навчити учнів 6 класу визначати типи хмар, якщо на дворі ясне небо? На допомогу також приходить комп’ютер.
     Використання  комп’ютера на уроці також дає змогу учителю складати тести нового покоління, логічні ланцюжки, уявні карти до гри-подорожі, тренувальні вправи, головоломки, діаграми, графіки, супроводжувати лекційні заняття слайдами, виконувати практичні роботи.
      Мій досвід з використання інформаційних технологій формує безперервний пізнавальний інтерес в учнів, який часто переходить у проектно – дослідницьку діяльність з конкретних тем «Сонячна система» (6 клас), «Екологічні проблеми», вивчення природних зон материків.
           Використання на уроках географії інтерактивних, інформаційних технологій дозволяє кожному проводити навчання в співробітництві, створити ситуацію успіху кожному учневі і на кожному уроці, отримувати додаткові знання, забезпечувати публічні виступи, можливість виправляти помилки, підвищувати свій пізнавальний рівень.
         Учень більш комфортно і розкуто почуває себе під час нетрадиційного уроку. Використання комп'ютерної техніки сприяє більш вираженому індивідуальному підходу до кожного школяра під час навчального процесу.  З'являється зацікавленість в учнів, у яких неповністю сформовані навчальні навички, і вони включаються в загальну дискусію. У школярів відпрацьовується логіка мислення формується вміння самостійно висловлювати думки.
         Впровадження в навчально-виховний процес інформаційних технологій допомагають сформувати творчу особистість, яка вільно адаптується в ринковій стихії сьогодення і сприяє її успішності в майбутньому.

Немає коментарів:

Дописати коментар