середа, 30 березня 2016 р.

Формування інтелектуальної культури молодшого школяра

Лаврівська Юлія Василівна - вчитель початкових класів

           Сучасні вимоги щодо формування  інтелектуальної  культури молодшого школяра включають в себе систему різних взаємопов’язаних компонентів. Одні з них характеризують  розвиток свідомості (знання, поняття, переконання), інші – поведінку (вчинки, звички, вміння).
         Уже в молодшому віці до дітей ставляться  моральні вимоги  у рамках того, що таке добре і що таке  погано. Навчання в початкових класах – період формування  інтелекту  і прищеплення основних  моральних  правил.  Саме в цей час відчувається інтенсивне  накопичення досвіду, поведінки, створюються  сприятливі умови  для розвитку  логічного мислення  розумових здібностей, моральної свідомості, становлення  знань учнів.
  Сучасні діти приходять до школи з величезним бажанням діяти, причому діяти успішно. Їм подобається на уроці не просто слухати, а й бути активними  учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв’ю, приймати рішення, придумувати, фантазувати. Якщо вчитель постійно організовує на своїх уроках таку діяльність, то навчання буде успішним, а здобуті  знання – якісними.  Мені хочеться, щоб на уроках панувала атмосфера творчості, відчуття пошуку, духовної свободи, результативності. Тому я у роботі зі своїми учнями постійно намагаюсь побудувати навчальний процес так, щоб діти проявляли живість уявлення, фантазію, могли порівнювати та асоціювати, спиратися на інтуїцію та підсвідомість. Усе це дитина має проявити за допомогою особливих розумових операцій, якими є аналіз, синтез, абстракція, конкретизація і узагальнення. Така організація педагогічної діяльності вимагає від мене оволодіння новими методами роботи, впровадження нових технологій.
      Використання інформаційних технологій відкривають доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, надають абсолютно нові можливості для творчості, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання. Комп'ютеризація повинна стосуватися лише тієї частини навчального процесу, де вона справді необхідна.
       Характерна риса сучасних інформаційних технологій полягає у тому, що вони надають практично необмежені можливості для самостійної і спільної творчої діяльності вчителя й учнів. За допомогою комп'ютерних засобів створюється сприятливе середовище для розвитку інтелекту кожної дитини. 
        Наприклад,  робота над проектом “ Обжинки” (з використанням ІКТ)  стала розвитком креативності учнів і дозволила розв’язати цікаві практичні та доступні учням проблеми. Учні вчилися спостерігати, творчо мислити, аналізувати, узагальнювати,  використовувати одержану інформацію в різних ситуаціях. Метою моєї роботи є розкриття прийомів, форм і методів за яких дитина  буде логічно мислити, матиме бажання творчо підходити до розв’язання різних завдань, які перед нею ставить спочатку школа, а потім і саме життя.

Урок. Тема: Обжинки

Немає коментарів:

Дописати коментар